Hjälp att handla
Hjälp att handla


Hon oss handlar du enkelt och trygt och du kan handla både som gäst eller genom att logga in på din kundprofil. 

Att handla som gäst betyder att du inte loggar in på någon kundprofil och registrerar endast e-mail, telefonnummer och leveransinformation. Alla beställningar som du gör som gäst blir registrerade på mailadressen du registrerar och du kan därför, när som helst, skapa en profil och få tillgång till alla tidigare beställningar.

Genom vår sökfunktion kan du enkelt hitta produkterna du är intresserad i. Du kan också filtrera på olika kategorier för att hitta produkterna som är mest releveranta för dig och dina önskemål.
När du hittar en produkt du vill ha trycker du på «köp» så läggs den i varukorgen. Du kan också trycka på hjärtat för att lägga till den i din önskelista och spara den till senare.

Länken till varukorgen hittar du uppe i högra hörnet. Har du ett presentkort ska det läggas till i varukorgen, alltså innan du går till kassan. Kontrollera produkterna innan du går vidare till kassan.

Nästa steg är att kontrollera att dina personuppgifter som ligger på beställningen stämmer. Både namn, adress, e-mail och telefonnummer måste kontrolleras. Om allt ser bra ut väljer du betalningsmetod och bekräftar beställningen.

Vi samarbetar med Klarna för att kunna erbjuda dig flexibla och enkla betalningssätt. Klarna erbjuder faktura, Swish, direktbetalning, kortbetalning så att du kan handla vad du vill när du vill. Läs mer här.


Leveransen tar normalt 1-3 arbetsdagar utan oväntade hinder efter att paketet har skickats från oss. Frakten kostar 49:- men handlar du för minst 299:- får du fri frakt.

De flesta beställningarna skickas som «Varubrev» med Postnord, då levereras ditt paket direkt i din brevlåda eller utanför dörren. Om paketet inte får plats i brevlådan eller och inte kan lämnas utanför dörren lämnas paketet till närmaste ombud. Du får då avisering på SMS om vart du kan hämta ditt paket.

Vi skickar också beställningar som «Paket» med Bring, då väljer du själv vilket ombud du önskar att hämta paketet hos.

Vi kan även erbjuda «Hemleverans» så paketet blir levererat hemma hos dig, inom 1-3 arbetsdagar. Det är viktigt att du är hemma för att ta emot när Bring ska lämna ut paketet, är du inte hemma kan inte Bring leverera paketet. Denna tjänst kostar 59:- i frakt.


Hos oss har du 14 dagars ångerrätt från att du mottar ditt paket. 

Du har ångerrätt på alla dina produkter, men vi kan tyvärr inte återbetala hela beloppet om produkten har använts/provats, har en bruten plombering eller en skadad förpackning som kommer från att produkten har öppnats ovarsamt.

Om produkten returneras i samma tillstånd som när du fick den och är helt oöppnad så återbetalas hela beloppet till dig. Om vi mottar en produkt som är använd/provad eller har en bruten plombering så kan vi återbetala beloppet som är beräknat av värdeförminskningen. Värdeminskning bedöms från fall till fall.

Innan du gör en retur rekommenderar vi att du registrerar ett returtärende inne på ”Min sida”. Då är det lättare för oss att behandla din retur när vi mottar den. Där får du en retursedel från oss. Om du väljer att använda retursedeln så tillkommer det en returfrakt på 49:- som dras av från återbetalningen när returen är behandlad.

Du kan också välja att returnera paketet utan vår retursedel genom att betala porto på ombudet. Var observant på att detta är på egen risk och vi kan inte behandla returen innan vi har mottagit returen. För att vi ska veta vilken beställning det gäller så önskar vi att du lägger i en lapp med ditt namn och beställningsnummer så att vi kan hitta dig och din beställning i vårat system. Utan någon information om beställningen har vi svårt att behandla din retur.

Adressen du kan skicka tillbaka paketet till är:

Cocopanda.se
Bordsvägen 3
55810 Jönköping 

Vi är förpliktade att återbetala pengarna inom 14 dagar från dagen vi har mottagit returen och du får en bekräftelse på "Min sida" när vi har behandlat returen. 

Om du behöver hjälp med registrering av ditt returärende eller har andra frågor så hjälper vi dig gärna. Du kan enkelt kontakta oss via "Min sida" eller genom att kontakta oss på [email protected]. Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 


Om du har haft otur och din produkt har fel eller defekter efter mottagandet så rekommenderar att du reklamerar snarast möjligt.

Du har reklamationsrätt på alla produkter som är köpta hos oss i enlighet med konsumentköplagen. Garantier som erbjuds utöver reklamationstiden anges i produktens annons.

Vi önskar att försöka lösa problemet på ett enkelt och smidigt sätt genom att ersätta produkten, eventuellt kreditera köpet om produkten inte kan ersättas. Vid en kreditering får du pengarna tillbaka inom 14 dagar efter att vi har mottagit returen av produkten. Är det fel på din produkt står vi självklart för returkostnaderna.

Det är viktigt att du inte kastar produkterna och emballaget fram tills ärendet är löst.

Skulle du uppleva att produkterna du mottar inte stämmer överrens med det du har beställt så önskar vi att du tar kontakt så vi kan hjälpa dig vidare med det.

För att få hjälp så fort som möjligt ber vi dig kontakta oss via "Min sida" eller på [email protected]. Det är viktigt att du sparar originalemballage och bifogar bilder på paketet och de varor du mottagit. Ifall paketet var skadat ber vi även om bild på ditt skademeddelande från transportföretaget.

Ifall ditt paket har skadats under transporten måste du registrera skadan på ombudet. En skadeanmälan är ditt bevis på att paketet har skadats under transporten. På Brings ombud finns blanketter för detta som kan fyllas ut på plats.

Alternativt kan du neka att ta emot ditt paket, då skickas paketet tillbaka till oss och vi ersätter då med ett helt nytt paket. Vi ber dig även ta kontakt med vår kundservice via min sida och registera din reklamation där så vi kan hjälpa till så fort som möjligt.

Det är viktigt att du inte kastar produkterna och emballaget fram tills ärendet är löst.

Vi önskar givetvis att hjälpa dig vidare och du kan enkelt kontakta oss via "Min sida" eller på [email protected]. Det är en stor fördel om du bifogar bilder på skadorna och skadeanmälan du får från ombudet, då kan vi hantera ditt ärende snabbare. Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. Observera att reklamationen eventuellt kan bli nekad om dokumentation av emallaget eller produkt saknas eller om reklamationen inte registreras inom skälig tid. Tyvärr har vi heller inte någon nöjdhetsgaranti och kan inte godkänna reklamationer på bakgrund av att produkten inte lever upp till dina förväntningar.

Våran leveranstid är 1-3 arbetsdagar och du ska få en avisering på SMS från fraktbolaget när du kan hämta ut ditt paket om du valt leverans till ombud. Om du inte har fått någon avisering när det har gått över den normala leveranstiden så kan du kontakta oss eller spåra ditt paket via spårningslänken du har fått i mailet du fick när ditt paket lämnade lagret. Om du kan se att paketet finns på ombudet så går det bra att hämta ut paketet med kolli- eller sändningsnumret. 

Om spårningen av ditt paket har stoppat upp så hjälper vi dig gärna med att ta det vidare till Bring om du inte önskar att göra det själv.

För att få hjälp med det kan du enkelt kontakta oss via "Min sida" eller på [email protected]. Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 


Det är snabbt och enkelt att skapa ett supportärende via "Min sida".

  • Logga in på din profil och välj vilken beställning du önskar att kontakta oss genom. Tryck sedan på «kontakta kundtjänst angående denna beställningen»
  • Välj lämplig kategori och följ stegen vidare.

Vad händer när jag har skapat ett supportärende?

Vi svarar dig inom 24 timmar på vardagar. Så snart vi har svarat på din fråga kommer du att meddelas om detta via e-post, men du kan alltid följa ditt supportärende via ”Kundtjänst” under ”Min sida”. Här kommer du att kunna se alla svar från oss och även skriva ett nytt svar till oss, som vi kommer att besvara så fort som möjligt.